Έρευνα

Γνωρίζετε αν διατρέχετε κίνδυνο οστεοπόρωσης;:

Ενημερωτικές εκπομπές

ΡΕΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ Μύθοι και Αλήθειες
See video
Βότανα - Φυσικές ουσίες
See video
Τι είναι ο Ρευματολόγος
See video
Πόνοι στις αρθρώσεις
See video
Νεανική ιδιοπαθής αρθρίτιδα
See video
Έχω ρευματοειδή αρθρίτιδα;
See video
Αγκυλοποιητική σπονδυλαρθροπάθεια
See video

ΟΣΤΕΟΑΡΘΡΙΤΙΔΑ : Θεραπεία Προστασία των αρθρώσεων

ΟΣΤΕΟΑΡΘΡΙΤΙΔΑ : ΘΕΡΑΠΕΙΑ

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΣΕΩΝ

Οι αρθρώσεις μπορεί να προστατευθούν από την οστεοαρθρίτιδα με τους εξής τρόπους :

  • Ασκήσεις που δεν φορτίζουν τις αρθρώσεις

  • Νάρθηκες

  • Απώλεια βάρους

  • Αποφυγή ανεβάσματος σκάλας

Ασκήσεις που δεν φορτίζουν τις αρθρώσεις

Οι ασκήσεις που δεν φορτίζουν σημαντικά τις αρθρώσεις, όπως η κολύμβηση, η ποδηλασία, το βάδισμα και το Tai Chi, αυξάνουν την μυική ισχύ και προστατεύουν τις αρθρώσεις [Doucette SA, Goble EM, 1992].

Πριν από τις ασκήσεις αυτές ο ασθενής μπορεί να κάνει ένα καρδιαγγειακό ζέσταμα ακολουθούμενο από διατάσεις για να βελτιωθεί η κυκλοφορία και να περιορισθεί το στρες κατά μήκος των αρθρώσεων

 

 

Αποφυγή σκάλας

Το ανέβασμα της σκάλας πρέπει να αποφεύγεται από τους πάσχοντες από οστεοαρθρίτιδα του γόνατος γιατί αυξάνει το φορτίο στην μέσα πλευρά ή στην πλευρά που σηκώνει το βάρος του γόνατος [Schnitzer TJ et al, 1993].

Τρέξιμο

Το τρέξιμο δεν φαίνεται να αυξάνει τον κίνδυνο ανάπτυξης της οστεοαρθρίτιδας του γόνατος.

Νάρθηκες

Η ακινητοποίηση των αρθρώσεων με νάρθηκες ανακουφίζει από τον πόνο και περιορίζει την φλεγμονή ελαττώνοντας τα συμπτώματα πριν αρχίσουν οι ασκήσεις αύξησης του εύρους κίνησης και ενδυνάμωσης των μυών. Οι περισσότεροι νάρθηκες μπορούν να φοριούνται στη διάρκεια της ημέρας και της νύχτας.

Απώλεια βάρους

Η απώλεια βάρους προστατεύει τις αρθρώσεις των κάτω άκρων από την οστεοαρθρίτιδα.

Συστάσεις σε ασθενείς με οστεοαρθρίτιδα

Μπορείτε να κάνετε ασκήσεις που δεν κουράζουν και στρεσσάρουν σημαντικά τις αρθρώσεις, όπως η κολύμβηση, η ποδηλασία, το βάδισμα και το Tai Chi. Πριν από τις ασκήσεις αυτές καλό είναι να κάνετε ένα καρδιαγγειακό ζέσταμα ακολουθούμενο από διατάσεις για να βελτιωθεί η κυκλοφορία και να περιορισθούν τα φορτία που ασκούνται πάνω στις αρθρώσεις.

 

 

Αποφεύγετε να ανεβαίνετε σκάλες, γιατί αυξάνεται το φορτίο στην μέσα πλευρά ή στην πλευρά που σηκώνει το βάρος του γόνατος και τα συμπτώματα της οστεοαρθρίτιδας χειροτερεύουν

Το τρέξιμο δεν φαίνεται να αυξάνει τον κίνδυνο ανάπτυξης της οστεοαρθρίτιδας του γόνατος.

 

 

Οι νάρθηκες ανακουφίζουν από τον πόνο και περιορίζουν την φλεγμονή ελαττώνοντας τα συμπτώματα πριν αρχίσουν οι ασκήσεις αύξησης του εύρους κίνησης και ενδυνάμωσης των μυών.

Χάστε βάρος (εάν είστε παχύσαρκος) ! Η απώλεια βάρους προστατεύει τις αρθρώσεις των κάτω άκρων και ανακουφίζει από τα συμπτώματα της οστεοαρθρίτιδας.

 

 

 



Who is who

Θέματα

Συλλογή Φωτογραφιών

Τι είναι ο ρευματολόγος

Βότανα-Φυσικές ουσίες